Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

"Τα παιδιά μου έχουν τρεις γιαγιάδες".

H εμπειρία της Βανέσας από την Αυστραλία, μητέρας τριών παιδιών, από την παρουσία της Τρις, εθελόντριας Home-Start στη ζωή της


"Τα παιδιά μου έχουν τρεις γιαγιάδες". Όλες τους αγαπούν τα παιδιά  μου και κάνουν ότι καλύτερο γι’ αυτά. Δυστυχώς, λόγω απόστασης, θεμάτων υγείας και περιστάσεων, οι δύο βιολογικές γιαγιάδες δεν μπορούν να συμμετέχουν στη ζωή μας με κάποιο πρακτικό τρόπο.
Ως μόνος  γονιός, με τρία γεμάτα ενέργεια παιδιά να φροντίζω, θεωρώ τη δουλειά μου γεμάτη προκλήσεις, αλλά μερικές φορές μοναχική και άλλες φορές εξοντωτική. Η κατάθλιψη και η ανησυχία υπήρξαν τα προβλήματα μου. Σε αυτό το σημείο η φίλη μου η Τρις  (η τρίτη μη-βιολογική γιαγιά των παιδιών) υπήρξε ευλογία.
Το όφελος του να έχουμε την Τρις στη ζωή μας είναι ανυπολόγιστο. Υπήρξαν πολλές φορές που ένοιωσα την έντονη ανάγκη ενός φιλικού προσώπου, μια ευγενικής λέξης, μιας υποστηρικτικής χειρονομίας και μη έχοντας οικογενειακή υποστήριξη, ήξερα ότι μπορώ να βασιστώ στην  Τρις.
 Μερικές φορές αυτό που χρειάζομαι είναι μόνο ένα τηλεφώνημα για να συζητήσω αυτό που με προβληματίζει, μερικές φορές χρειάζομαι πρακτική βοήθεια σε σχέση με οργάνωση του σπιτιού μου ή κάποιον να απασχολήσει τα παιδιά μου, γνωρίζοντας ότι θα καλυφθούν οι ανάγκες μου  όσο παίρνω μια ανάσα!! Είναι πραγματικά καθησυχαστικό να ξέρεις ότι υπάρχει πάντα κάποιος στον οποίο μπορείς να προστρέξεις. Αυτό με κάνει πιο ήρεμη και μου δημιουργεί μεγαλύτερη ασφάλεια και έτσι με κάνει καλύτερη μαμά για τα παιδιά μου.
Η Τρις φέρνει ένα πλούτο εμπειριών ζωής, υπομονή, ευαισθησία και σοφία. Ξέρει πότε να προσφέρει συμβουλή και πότε σιωπηλή υποστήριξη έτσι ώστε κάποια πράγματα να τα επεξεργαστώ στο χρόνο μου. Πάντα σέβεται τις επιλογές μου ως γονιός, αλλά μου διαπλατύνει τους ορίζοντες με ποικίλες πληροφορίες για θέματα υγείας, συμπεριφοράς (των παιδιών αλλά και δικής μου!), συνταγές και ιδέες για φαγητό, συμβούλους οικονομικού προγραμματισμού και συναισθηματικής ισορροπίας. Μέσα στο πλαίσιο ενός αμοιβαίου σεβασμού, νοιώθω ότι λαμβάνω μια άνευ όρων υποστήριξη.
Τα παιδιά πάντα περιμένουν με ανυπομονησία να συναντήσουν την Τρις είτε για να πάνε στο πάρκο, σε παιδότοπους ή σε άλλες δραστηριότητες είτε απλώς να περάσουν το χρόνο τους στο σπίτι διαβάζοντας, μαγειρεύοντας, φτιάχνοντας χειροτεχνίες ή παίζοντας.
Η Τρις θα οργανώσει συχνά δραστηριότητες στις οποίες θα συμμετέχουν και τα τρία παιδιά, αλλά είναι παράλληλα πολύ ευαίσθητη στα προσωπικά ενδιαφέροντα του καθενός και το στάδιο ανάπτυξης του και προγραμματίζει και διαφορετικές δραστηριότητες για το καθένα όταν απαιτείται.  Ανταποκρίνεται εκεί που αυτά βρίσκονται, με ενθάρρυνση και ήπιες συμβουλές.
Και εγώ η ίδια υποστηρίζομαι και ενθαρρύνομαι από την Τρις στις δημιουργικές και εκπαιδευτικές μου αναζητήσεις. Μου υπενθυμίζει ότι πρέπει να πιστεύω στον εαυτό μου, να αναπτύσσω τις δεξιότητες μου και να αναζητώ εμπειρίες που θα μου δίνουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ευχαρίστηση, κάτι που θα ωφελήσει όλη την οικογένεια μου.

Η Τρις είναι ο άνθρωπος που με στηρίζει, ένας πολύ ιδιαίτερος φίλος. Με πολλούς τρόπους – που δεν μπορώ να περιγράψω εδώ- η Τρις έχει καλύψει ένα κενό στη ζωή μας, αυτό μιας πρόθυμης, διαθέσιμης, προστατευτικής, τρυφερής και υποστηρικτικής γιαγιάς. Φέρνει φως στη ζωή μας και ελαφρύνει το βάρος μου και αυτό με έχει βοηθήσει αφάνταστα.
Νοιώθω πάρα πολύ τυχερή και για πάντα ευγνώμων που βρήκα το Home-Start και στη συνέχεια συνάντησα την Τρις. Όποιο πρόγραμμα συνδέει οικογένειες σαν τη δική μας με «γιαγιάδες» όπως η  Τρις προσφέρει  κατά την άποψη μου και με βάση την εμπειρία μου ένα ανεκτίμητο δώρο και πρέπει χωρίς αμφιβολία να υποστηρίζεται και να ενθαρρύνεται.
Η Τρις ήταν δίπλα μου στα καλά και στα δύσκολα. Στην καρδιά μου αλλά και πολύ πρακτικά υπήρξε μια κολόνα δύναμης. Μοιράστηκε μαζί μας χαρές και δυσκολίες, αστείες στιγμές αλλά και στιγμές «δεν τα βγάζω πέρα». Έχοντας την ευκαιρία να το μοιραστώ αυτό με την Τρις ήταν και εξακολουθεί να είναι για μένα ανεκτίμητο, όπως είμαι σίγουρη ότι θα είναι και για πολλές άλλες οικογένειες  που δεν έχουν ένα τέτοιο είδος υποστήριξης»
Πηγή: Home-Start Ελλάς «Θέλω να γίνω εθελοντής σε οικογένειες» http://issuu.com/zevgarel/docs/homestartgr/1
Μάθετε περισσότερα για το  Home-Start: www.homestart.org.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου